Εν συνάψει, η ἐπίσημος καὶ ἐκκλησιαστική άποψις περὶ τοῦ Βυζαντίου .



Εν συνάψει λοιπὸν η ἐπίσημος καὶ ἐκκλησιαστική άποψις περὶ τοῦ Βυζαντίου είναι:   

Το Βυζάντιον αποτελεί συνένωσιν τεσσάρων βασιλείων: τῶν Αιθιόπων, τῶν Μακεδόνων, των Ρωμαίων καὶ τῶν Ἑλλήνων που δημιουργήθησαν ως εξής:

Ο Μακεδών Φίλιππος ἐνυμφεύθη την θυγατέρα του βασιλέως των Αιθιόπων (καταγομένου ἐκ τοῦ υἱοῦ τοῦ Νόε Χάμ) Χουσήθ καὶ ἐξ αὐτοῦ τοῦ γάμου ἐγεννήθη ο Αλέξανδρος που ἦτο μεγάλος κατακτητής. Μετά τον θάνατόν του η Χουσήθ ένυμφεύθη τον Βύζαντα ο οποίος έκτισε το Βυζάντιον εγκαταστήσας εκεί 42.000 «ἐξ ὅλων τῶν Ἰνδών Αιθιοπίας». Εξ’ αὐτοῦ τοῦ γάμου εγεννήθη η Βυζαντία τὴν ὁποίαν ἐνυμφεύθη ο Ρωμύλος ὁ ὁποῖος ἔκτισε την Ρώμην. Εξ αὐτοῦ τοῦ γάμου ἐγεννήθησαν τρία τέκνα: ο Ρωμύλος Β' που εβασίλευσε μετά τον πατέρα του, ο Ουρβανός που παρέλαβε το Βυζάντιον και ο Κλαύδιος ποὺ ἐβασίλευσε εἰς τὴν Ἀλεξάνδρεια. «Εκ σπέρματος γαρ Αιθιοπίας συνίσταται η βασιλεία τῶν Ρωμαίων, καὶ κέκτηται σέβασμα το μέγα ξύλον τοῦ τιμίου και ζωοποιού σταυρού!»
Δια τους Βυζαντινούς υπάρχει, ἐν γένει μόνον ή βιβλική καταγωγή «κατά την τότε ἐπικρατήσασαν τάσιν εἰς ἀναγωγήν απάντων τῶν ἐθνῶν εἰς τὰ γενεολογικά δένδρα της Γενέσεως», φερ' εἰπεῖν το όνομα Ισαυρία ετιμολογείτο ὡς χώρα του Ησαύ υιού του Ιακώβ!

Πρόκειται παρά απλοϊκής διηγήσεως συντεταγμένης κατὰ τὰ ἁγιολογικά συναξάρια η οποία διετέλεσεν ἐν ὅλῳ τῷ μεσαιώνι προσφιλές τῶν ὀρθοδόξων ανάγνωσμα, αξιοθείσα μάλιστα καὶ τῆς τιμῆς ἀλλεπαλλήλων, ἐκδόσεως ἐν τῇ παρά τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας (χειρόγραφος κώδιξ Μαρκιανής βιβλιοθήκης Βενετίας, κλάσης 11 κώδιξ 25).  

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ - ΜΑΡΙΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ



Comments

Popular posts from this blog

Επτά ψέματα σε μία σελίδα.

Θεοδοσιανός Κώδικας: Χριστιανικά Δημιουργημένοι Νόμοι της Ρώμης.

ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΝ οι φιλόσοφοι.