Λουίτζι Πιραντέλο: Αλλωστε, εἶμαι ὁ ἴδιος ἑλληνικῆς καταγωγῆς.



Λουίτζι Πιραντέλο: «Αλλωστε, εἶμαι ὁ ἴδιος 

ἑλληνικῆς καταγωγῆς»


«Τὴν Ἑλλάδα τὴ φέρνω μέσα μου. Τὸ πνεῦμα της παρηγοράει καὶ φωτίζει τὴν ψυχή μου. Μπορῶ μάλιστα να σᾶς πῶ ὅτι, χωρὶς νὰ ἔχω πάει, τὴν ξέρω. Εἶμαι ἀπὸ τὴ Σικελία, ἀπὸ τὴ Μεγάλη Ελλάδα, κ' ὑπάρχει πολὺ ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα στη Σικελία. Τὸ μέτρο, ἡ ἁρμονία, ὁ ρυθμός, ζοῦν ἀκόμα σ' αὐτή... "Αλλωστε, συνέχισε μ' ἕνα χαμόγελο, εἶμαι ὁ ἴδιος ἑλληνικῆς καταγωγῆς. Ναί, ναί, μὴν ἀπορεῖτε. Τὸ ὄνομά μου εἶναι Πυράγγελος. Τὸ Πιραντέλλο εἶναι ἡ φωνητική παραφθορά του... Τέλος, ἕνα ἀπὸ τὰ ἔργα μου, τὸ « Ἔξι πρόσωπα ζητᾶν συγγραφέα », τὸ ἔχω συλλάβει σὰν ἑλληνικὸ κλασικό ἔργο. Ἔβαλα σ' αὐτὸ τὸ Χορό, που γεννήθηκε, καθώς ξέρετε, στὴ Σικελία, μὲ τὸ Στησίχορο. Ὁ Χορός στὸ ἔργο μου αὐτὸ εἶναι οἱ ἠθοποιοί. Κορυφαῖος τοῦ Χοροῦ εἶναι ὁ διευθυντὴς τοῦ θεάτρου. Καὶ τὰ « ἕξι πρόσωπα » εἶναι τὰ τραγικὰ πρόσωπα τοῦ ἔργου...»

Κ. Ουράνης «Ιταλία»

 

Comments

Popular posts from this blog

Επτά ψέματα σε μία σελίδα.

JEAN-MICHEL TROGNEUX (ψευδώνυμο brigitte macron)

Θεοδοσιανός Κώδικας: Χριστιανικά Δημιουργημένοι Νόμοι της Ρώμης.